Zeptejte se odborníka (8-16.30 hod) +420 602 238 405 / hotline@360globalfitness.cz / Poradna

Proč se registrovat?

Rychlý nákup. Stačí vložit zboží do košíku, dodací adresu předvyplníme za vás.

Nemáte účet? Zaregistrujte se
Jak vybrat jednoruční činku

Jak vybrat jednoruční činku

Činky jsou základním sportovním náčiním pro domácí i profesionální posilování. Pokud to tedy s posilováním myslíte vážně, jsou činky základním prvkem, které byste si měli pořídit. Jsou skvělý nástroj pro posílení svalů a dají se pořídit za velmi přijatelné ceny a vybírat můžete z obrovského množství. Činky jsou ideální volbou pro silový trénink jak pro muže, tak pro ženy. Přinesou vám efektivní a časově nenáročné cvičení a můžete s nimi cvičit v klidu u vás doma.

Výhody jednoručních činek?

Pokud chcete začít posilovat, ale nechcete utrácet peníze ani čas za fitness, je pro vás základem pořídit si činky. Velkou výhodou je jejich nízká cena a velká variabilita. Činky můžete dokonale využít k procvičování celého těla. Činky také doma velice dobře uložíte a nebudou vám nikde překážet. Jednoduše je schováte pod postel nebo do skříně. Cvičení doma vám navíc ušetří čas s dojížděním do posilovny a doma budete mít cvičení pohodlnější. Můžete cvičit v jakoukoliv hodinu se vám bude chtít, při poslechu hudby nebo u vašeho oblíbeného seriálu.

Co je při výběru důležité?

Materiál činek

Pokud vám můžeme poradit, určitě si nepořizujte plastové činky. Jejich pořizovací cena je sice velice nízká, ale nic nevydrží. Další variantou jsou pogumované činky. Ty tlumí případný hluk a dopady. Chcete-li, aby vám činky vydržely velmi dlouho pak zvolte z chromové oceli nebo litinové. Skvěle vám poslouží při domácím posilování. Jsou sice dražší, ale za to jsou z nejkvalitnějšího materiálu. Takové činky jsou skvělou investicí do budoucna.

Provedení činek

Můžete vybírat ze dvou provedení, nakládací činka a činka bez možnosti nakládání. Pokud preferujete silové cvičení je určitě dobré zaměřit se hned na začátku na nakládací činku. To znamená, že můžete přidávat nebo ubírat hmotnost činky díky kotoučům o různé hmotnosti. Pokud teprve začínáte určitě si zvolte nižší váhu a cvičte pravidelně. Postupně váhu činky můžete zvyšovat.

Pokud nejste vyloženě zaměřeni na silové cvičení, ale děláte k tomu ještě nějaké aerobní cvičení nebo chcete dělat dynamické cvičení s činkami, je pro vás lepší varianta činky bez možnosti nakládání. Dynamik cvičení je zaměřeno především na spalování tuků, cvičí se zde s nízkou váhou a intenzita zátěže není příliš vysoká. Takové cvičení se využívá například při aerobiku. Předpokládá se, že se hmotnost činky nebude nijak výrazně měnit a není tedy potřeba pořizovat si nakládací činku.

Váha činek

Určitě je doporučeno, že pokud jste začátečník, nijak to s váhou nepřehánějte. Doporučuje se začínat s váhou okolo 10 kg. Lehčí činky jsou určeny především pro ženy, které si chtějí tímto způsobem posilování zformovat postavu. Těžší činky jsou pak vhodnější pro muže, kteří chtějí zvýšit svou sílu a svalovou hmotu.

Určitě je dobré zamyslet se také nad tím, zda začít jednou váhou nebo si pořídit rovnou váhový set. Takových setů je samozřejmě velké množství.

Jak cvičit s jednoručními činkami

Základním pravidlem je, abyste s činkami nikdy necvičili švihem, ale pouze plynulým pohybem. Činky můžete použít při aerobiku, silovém cvičení nebo třeba při běhání. Pokud začínáte, cvičte s nimi pravidelně přibližně 2x týdně, aby svaly měly čas na regeneraci. Poté můžete intenzitu cvičení postupně přidávat. K činkám je také dobré pořídit si posilovací lavici. Ta bude skvělým pomocníkem pro cviky vsedě a vleže. Dbejte na to, aby lavice byla výškově nastavitelná a určitě bude super, když bude také polohovací.